Menü bezárása
Asztali nézet
Akadálymentes nézet

                  Elektronikus ügyintézés

  Van hozzáférése? | lépjen be
Váltás az akadálymentes honlapra  2024. október 09. | Ma Dénes napja van.

Kiskunhalas város pedagógiai, módszertani reformjainak támogatása az informatikai infrastruktúra fejlesztésével XXI. századi tudásért

10
12
2019

Pályázó neve: Kiskunhalas Város Önkormányzata

Projekt azonosító száma:  TIOP 1.1.1.-07/1-2008-0222

Projekt címe: Kiskunhalas város pedagógiai, módszertani reformjainak támogatása az infromatikai infrastruktúra fejlesztésével 

Támogatás összege: 61.988.000 Ft

Támogatás intenzitása: 100%


Projekt célja:

A Társadalmi Infrastruktúra Operitív Program 1.számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja. A prioritás egyik kiemelt célja az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az ún. „Intelligens iskola” létrehozása, amely elsősorban az informatikai infrastruktúra fejlesztésére koncentrál. Az „Intelligens iskola” program nem csak az informatikai készségek, hanem- a többi közismereti tárgyba beépülő Infokommunikációs Technológia – támogatású pedagógiai módszertan által-a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A fejlesztés így minden közoktatási intézmény (kivéve óvodák) számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát biztosít, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetencia alapú oktatás elterjesztésének és hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez.


Projekt tartalmának bemutatása:

A támogató levél októberben érkezett, hatálybalépés dátuma 2010. október 18.

Azonnal (november 3.-án) változásjelentést adtunk be mert:

a projekt aláírója változott: Kiskunhalas új polgármestere, Gyovai István. Az október 3.-i országos választások eredményeként városunkban ő az új polgármester; a nyertes önkormányzat döntése értelmében a projekt menedzsere, ezzel együtt kapcsolattartója 2010. november 2-től Nagy Czirok Lászlóné lett (Kárász Péter helyett), mert  a pályázaton nyertes önkormányzat alkalmazottjaként rendelkezik a szükséges képesítések mellett az előírt gyakorlattal.; valamint költségvetési ütemtervünk is megváltozott, hisz 2008-ban beadott pályázatunk szerződése csak 2010. október 18-án lépett hatályba. Így a megvalósításra, ezzel együtt a nyert pénz felhasználására később kerülhet sor.

November 30.-án beadtuk a változásjelentés hiánypótlását is: a tervezett indikátorértékek teljesülését 2010. december 31-ről 2011. június 1-re változtattuk.

Közben, november 8.-án szerződésmódosítást is nyújtottunk  be, hisz az eredetileg tervezett, 2010. november 30-i befejezés dátuma  tarthatatlan. Mivel a megvalósítás időtartama csúszik, ezért szerződés módosítása volt szükséges.

Másik ok volt, hogy a pályázaton nyertes fenntartó döntése alapján megváltozott a menedzser személye. Ezzel együtt változott a menedzsment költségvetése (vállalkozóval tervezett feladat helyett kinevezett menedzser, személyi bérrel). 

Harmadik, hogy a közbeszerzésen megtakarítható összeget a projekt megvalósításához szükséges egyéb feladatokra csoportosítottuk át. A módosításhoz hiánypótlást kellett benyújtanunk (hiányosan aláírt meghatalmazás, nem elég részletesen kitöltött pénzügyi tábla, kezdési időpont módosítása a kérelmen). 2011. március 16-án küldtük be a szerződésmódosítási kérelmet.

A közbeszerzés ajánlati felhívása és dokumentációja elkészült. Megjelentetése csak márciusban történhetett meg, mert 2010. november 29-én Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) néven folytatta tovább tevékenységét, majd 2011. január 1-től az ESZA vette át az uniós projekteket. Az átszervezések miatt a korábbi, tetemes késés tovább nőtt. Sem szerződésmódosítással kapcsolatos kérdéseinkre nem érkezett válasz, sem a közbeszerzéssel kapcsolatban.

Mivel tervezett beszerzéseink értéke meghaladta a közösségi értékhatárt, közbeszerzés-jogi minőségellenőrzés céljából a KFF-nek be kellett küldeni az ajánlati dokumentációt. Megtettük, 2011. február 7-én emailben, majd 10-én CD lemezen is. Még márciusban sem hagyták jóvá az AD-t, a TIOP szám hiánya miatt (jogi állásfoglalás kérésünkre, mely az eszközök műszaki leírásának jogszerű megfogalmazására vonatkozott, választ nem kaptunk ekkor sem). A közbeszerzési ajánlatkérést március 30-án megjelentettük-úgy gondoltuk, hogy amennyiben az ESZA nem jelzi kifogását az anyaggal kapcsolatban, akkor az megjelentethető.

2011. március 30-án újabb szerződésmódosítási kérelmet adtunk be. Kértük, hogy a futamidőt június 17-ig hosszabbíthassuk a közbeszerzés csúszása miatt, s hogy a menedzsment költségein belül változtathassuk az összegeket. Az asszisztens vállalkozónak szánt keretet csökkentve kinevezett asszisztens vette át a feladatot március 1-től. Az ő bérét- a menedzseréhez hasonlóan- június 17-ig terveztük.

Nyitó rendezvényt 2010. december 8-án tartottunk. Minden, érintett pedagógus tájékoztatást kapott feladatairól, írásban is. Az elkészült szervezeti és működési szabályzatunk alapján a dokumentáció rendje is kialakult minden feladat-ellátási helyen. Ezen a napon volt a sajtótájékoztató is. A Halasmedia Kft-vel kötött szerződés alapján elkészültek az eszközökre ragasztandó matricák, a tájékoztató táblák. Irodaszerek beszerzés, kapcsolattartás feltételeinek megteremtése megtörtént. Az eszközök helyét előkészítettük. 

Az előleg időben megérkezett, s a működéshez szükséges további összeget az önkormányzat biztosította.

Nador Kft és PcTrade a nyertes, szállítottak. Megérkeztek az eszközök, s a képzéseket megtartottuk, dokumentáltuk .A képzések az ISZE szervezésében történtek. Felkészültek a pedagógusok a bemutató órákra, megtartották és dokumentálták azokat, ismeri mindenki a teljesítendő indikátorokat.  

Október 28-án a záró rendezvény és a sajtótájékoztató megtörtént.


Pályázó neve: Kiskunhalas Város Önkormányzata

Projekt azonosító száma:  TIOP 1.1.1.-07/1-2008-0222

Projekt címe: Kiskunhalas város pedagógiai, módszertani reformjainak támogatása az infromatikai infrastruktúra fejlesztésével 

Támogatás összege: 61.988.000 Ft

Támogatás intenzitása: 100%


Projekt célja:

A Társadalmi Infrastruktúra Operitív Program 1.számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja. A prioritás egyik kiemelt célja az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése, az ún. „Intelligens iskola” létrehozása, amely elsősorban az informatikai infrastruktúra fejlesztésére koncentrál. Az „Intelligens iskola” program nem csak az informatikai készségek, hanem- a többi közismereti tárgyba beépülő Infokommunikációs Technológia – támogatású pedagógiai módszertan által-a többi kulcskompetencia fejlesztéséhez szükséges infrastruktúrát is jelentős részben biztosítja. A fejlesztés így minden közoktatási intézmény (kivéve óvodák) számára egységes alapinformatikai infrastruktúrát biztosít, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetencia alapú oktatás elterjesztésének és hozzájárul a területi különbségek mérsékléséhez és kiegyenlítéséhez.


Projekt tartalmának bemutatása:

A támogató levél októberben érkezett, hatálybalépés dátuma 2010. október 18.

Azonnal (november 3.-án) változásjelentést adtunk be mert:

a projekt aláírója változott: Kiskunhalas új polgármestere, Gyovai István. Az október 3.-i országos választások eredményeként városunkban ő az új polgármester; a nyertes önkormányzat döntése értelmében a projekt menedzsere, ezzel együtt kapcsolattartója 2010. november 2-től Nagy Czirok Lászlóné lett (Kárász Péter helyett), mert  a pályázaton nyertes önkormányzat alkalmazottjaként rendelkezik a szükséges képesítések mellett az előírt gyakorlattal.; valamint költségvetési ütemtervünk is megváltozott, hisz 2008-ban beadott pályázatunk szerződése csak 2010. október 18-án lépett hatályba. Így a megvalósításra, ezzel együtt a nyert pénz felhasználására később kerülhet sor.

November 30.-án beadtuk a változásjelentés hiánypótlását is: a tervezett indikátorértékek teljesülését 2010. december 31-ről 2011. június 1-re változtattuk.

Közben, november 8.-án szerződésmódosítást is nyújtottunk  be, hisz az eredetileg tervezett, 2010. november 30-i befejezés dátuma  tarthatatlan. Mivel a megvalósítás időtartama csúszik, ezért szerződés módosítása volt szükséges.

Másik ok volt, hogy a pályázaton nyertes fenntartó döntése alapján megváltozott a menedzser személye. Ezzel együtt változott a menedzsment költségvetése (vállalkozóval tervezett feladat helyett kinevezett menedzser, személyi bérrel). 

Harmadik, hogy a közbeszerzésen megtakarítható összeget a projekt megvalósításához szükséges egyéb feladatokra csoportosítottuk át. A módosításhoz hiánypótlást kellett benyújtanunk (hiányosan aláírt meghatalmazás, nem elég részletesen kitöltött pénzügyi tábla, kezdési időpont módosítása a kérelmen). 2011. március 16-án küldtük be a szerződésmódosítási kérelmet.

A közbeszerzés ajánlati felhívása és dokumentációja elkészült. Megjelentetése csak márciusban történhetett meg, mert 2010. november 29-én Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) néven folytatta tovább tevékenységét, majd 2011. január 1-től az ESZA vette át az uniós projekteket. Az átszervezések miatt a korábbi, tetemes késés tovább nőtt. Sem szerződésmódosítással kapcsolatos kérdéseinkre nem érkezett válasz, sem a közbeszerzéssel kapcsolatban.

Mivel tervezett beszerzéseink értéke meghaladta a közösségi értékhatárt, közbeszerzés-jogi minőségellenőrzés céljából a KFF-nek be kellett küldeni az ajánlati dokumentációt. Megtettük, 2011. február 7-én emailben, majd 10-én CD lemezen is. Még márciusban sem hagyták jóvá az AD-t, a TIOP szám hiánya miatt (jogi állásfoglalás kérésünkre, mely az eszközök műszaki leírásának jogszerű megfogalmazására vonatkozott, választ nem kaptunk ekkor sem). A közbeszerzési ajánlatkérést március 30-án megjelentettük-úgy gondoltuk, hogy amennyiben az ESZA nem jelzi kifogását az anyaggal kapcsolatban, akkor az megjelentethető.

2011. március 30-án újabb szerződésmódosítási kérelmet adtunk be. Kértük, hogy a futamidőt június 17-ig hosszabbíthassuk a közbeszerzés csúszása miatt, s hogy a menedzsment költségein belül változtathassuk az összegeket. Az asszisztens vállalkozónak szánt keretet csökkentve kinevezett asszisztens vette át a feladatot március 1-től. Az ő bérét- a menedzseréhez hasonlóan- június 17-ig terveztük.

Nyitó rendezvényt 2010. december 8-án tartottunk. Minden, érintett pedagógus tájékoztatást kapott feladatairól, írásban is. Az elkészült szervezeti és működési szabályzatunk alapján a dokumentáció rendje is kialakult minden feladat-ellátási helyen. Ezen a napon volt a sajtótájékoztató is. A Halasmedia Kft-vel kötött szerződés alapján elkészültek az eszközökre ragasztandó matricák, a tájékoztató táblák. Irodaszerek beszerzés, kapcsolattartás feltételeinek megteremtése megtörtént. Az eszközök helyét előkészítettük. 

Az előleg időben megérkezett, s a működéshez szükséges további összeget az önkormányzat biztosította.

Nador Kft és PcTrade a nyertes, szállítottak. Megérkeztek az eszközök, s a képzéseket megtartottuk, dokumentáltuk .A képzések az ISZE szervezésében történtek. Felkészültek a pedagógusok a bemutató órákra, megtartották és dokumentálták azokat, ismeri mindenki a teljesítendő indikátorokat.  

Október 28-án a záró rendezvény és a sajtótájékoztató megtörtént.


TIOP-1.1.1-07.1-2008-0222